2012. április 11., szerda

tudatos (piti) korrupció

nem sokat közlekedtem eddig távolsági busszal. maximum a két kezem kellene, ha összesíteni akarnám őket. és ebből a pici kis mintából sikerült beletenyerelnem 4 olyan helyzetbe, amikor nem vettem jegyet.
a klasszikus verzió az, hogy bemondja a jegy árának a 60%-át és csak elveszi a pénzt.
kicsit csavartabb volt a mai: egészen egyszerűen felszálltam bringával a hátsó ajtón és mivel a bringát nem tudtam sehogyan sem kimerevíteni a jegyvásárlás áráig, ezért nem vettem jegyet.
így ma 500 helyett 150 forintból jártam meg a távot. 350 forintot bukott ma rajtam a volán. ez nem nagy pénz, de nem ismerjük a szorzat másik tagját. meg persze azt sem, hogy mennyibe kerülne, ha ezt a kieső összeget szeretnék megvédeni. de ez legyen a volán dolga.
az viszont már az enyém, hogy miért megyek bele ilyen pitiáner korrupciós helyzetekbe. biztos emlékezetessé tetem volna a buszsofőr napját, ha nem bólogatok az ajánlatra, hanem visszautasítom.
van valakinek hasonló élménye?
már csak az a kérdés, melyikünk melyik mögé sorakozik...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése